Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest

Fit śniadania – 5 szybkich i pysznych pomysłów na śniadania od Gastro Monkey

Wasza lodówka jest pełna, a pomysłów na smaczne i zdrowe śniadanie brak? Jakie pomysły na fit śniadania? Po przeczytaniu naszego artykułu ten problem szybko zniknie!

Przedstawiamy Wam 5 szybkich pomysłów na śniadania, które dostarczą Wam wartości odżywczych i zapewnią dobry humor na początek każdego dnia. 😉

Jaglanka z chipsami bananowymi, sosem z masła orzechowego i granatem

Jeśli masz już dość ciągłego jedzenia owsianki, to właśnie dla Ciebie idealną alternatywą będzie pyszna jaglanka! Jej walory zdrowotne są nie do przecenienia – odkwasza organizm, jest bogatym źródłem białka, witaminy z grupy B oraz minerałów. Kaszę możemy ugotować zarówno na wodzie, jak i na dowolnym mleku. Wystarczy około 20 minut i nasza pyszna i zdrowa jaglanka będzie gotowa!

Składniki:

  • kasza jaglana,
  • mleko,
  • masło orzechowe,
  • miód,
  • sok z cytryny,
  • granat,
  • chipsy bananowe

 

Sposób przygotowania: Kaszę jaglaną ugotować na mleku, masło orzechowe wymieszać z miodem i sokiem z cytryny. Na ugotowaną kaszę jaglaną polać sos  oraz posypać granatem i chipsami bananowymi.

Owsianka na mleku kokosowym z gorzką czekoladą i owocami leśnymi

Jeśli jednak pozostajesz fanem owsianki, to mamy propozycję również dla Ciebie!

Postrzeganie owsianki jako szarej i niesmacznej papki już dawno się zmieniło. Obecnie coraz więcej osób przekonuje się, że owsianka codziennie może smakować zupełnie inaczej – dzięki różnego rodzaju dodatkom i sposobom jej podawania.

Warto również zauważyć, że owsianka jest cennym źródłem witamin błonnika oraz związków mineralnych, takich jak magnez oraz selen. Jej dodatkowym plusem jest prostota w przygotowaniu, wystarczy raptem kilka minut i śniadanie jest gotowe!

Składniki:

  • płatki owsiane,
  • mleko,
  • mleko kokosowe,
  • wiórki kokosowe,
  • owoce leśne,
  • gorzka czekolada

 

Sposób przygotowania: Mleko i mleczko kokosowe zagotować, dodać owsiankę i wiórki kokosowe, odstawić do spęcznienia. Podawać z czekoladą i owocami leśnymi.

Pasta jajeczna z czerwonej papryki i bakłażana z pieczywem pełnoziarnistym

Pasta jajeczna to bardzo szybki pomysł na zdrowe śniadanie. Podobnie, jak w przypadku owsianki czy jaglanki, do podstawowej wersji pasty możemy dorzucić nasze ulubione składniki dzięki czemu danie zawsze będzie smakować inaczej. Jeśli zależy Wam na urozmaiceniu kanapek na śniadanie pasta będzie idealnym pomysłem! 

Składniki:

  • jajka,
  • papryka,
  • bakłażan,
  • pieczywo pełnoziarniste,
  • musztarda,
  • sól,
  • pieprz

 

Sposób przygotowania: Paprykę i bakłażana upiec do miękkości, jajka ugotować na twardo. Przyrządzić pastę z jajek i pieczonych warzyw doprawiając musztardą, solą i pieprzem i podać z pieczywem.

Hummus miso ze szczypiorkiem i chlebem orkiszowym

 Ta zdrowa przekąska cieszy się coraz większą popularnością również dlatego, że możemy jej używać w wielu daniach i zawsze jest ciekawym urozmaiceniem posiłku. Hummus jest szczególnie znakomitym składnikiem śniadań. Jest bogaty w białko, pełny zdrowych i potrzebnych składników mineralnych, witamin i przeciwutleniaczy. Ciecierzyca świetnie sprawdzi się również w walce ze złym cholesterolem.

Składniki:

  • ciecierzyca,
  • pasta miso,
  • tahini,
  • czosnek,
  • szczypiorek,
  • sól,
  • pieprz,
  • sok z cytryny,
  • pieczywo orkiszowe

 

Sposób przygotowania: Ugotowaną ciecierzycę zblendować, dodać pastę miso, tahini, sok z cytryny, solą i pieprzem. Podawać z pieczywem i szczypiorkiem.

Naleśniki czekoladowe z serkiem waniliowym i sosem malinowym

Naleśniki to idealny pomysł na początek dnia! Są lekkie, szybkie w wykonaniu i zawsze przepyszne. Chociaż można je przygotować na wiele sposobów, zarówno na słodko jak i na wytrawnie, my szczególnie polecamy nasz przepis – na naleśniki czekoladowe z serkiem waniliowym i sosem malinowym.

Składniki:

  • jajka,
  • mąka,
  • mleko,
  • kakao,
  • oliwa,
  • serek waniliowy,
  • maliny

 

Sposób przygotowania: Przyrządzić ciasto z jajek, mąki, mleka, kakao i oliwy i usmażyć naleśniki. Z malin przyrządzić mus, gotując z odrobiną wody. Naleśniki podawać z serkiem i musem malinowym.

SMACZNEGO!

5/5 - (1 Ocen)